Gå til primært indhold Gå til footer indhold
  1. Forside
  2. Metoder og værktøjer
  3. Dialogskema

Dialogskema

Brug dialogskemaet sammen med virksomheden til at finde opgaver, når en borger skal i praktik. 

Det er ikke altid let at finde opgaverne

Virksomhederne har måske slet ikke overvejet, hvor meget tid det frigiver til deres faglærte personale, at nogle af de opgaver, de løser, som ikke er fagspecifikke, løses af andre.

Med et fokus på opgaverne er det lettere at finde de opgaver, der kan blive til løntimer, og det er lettere at skabe en udvikling med borgeren.

Udfyld følgende felter i skemaet:

Opgaver

Opgaver, der ikke er primære opgaver for jeres faglærte medarbejdere.

Kompetencer

Nødvendige kompetencer hos den nye medarbejder.

Træning

Hvad skal trænes hos den nye medarbejder?

Download til print

Brug dialogskemaet med virksomheden og tag jeres viden derfra med over i Spot-et-job-cirklen, når du arbejder med borgeren.

Efter vi fik Claus til at komme et par gange om ugen til at samle alle vores stikdåser og rydde op på lageret, når mine svende mere ude i marken. Det betyder faktisk, at vi kan nå et hus eller to mere om året.”

Leder i elektrikervirksomhed.

Se også:

VÆRKTØJ TIL JOBCENTRE OG FAGPROFESSIONELLE

Spot-et-job-cirklen

Brug Spot-et-job-cirklen ude på virksomheden til at spotte startopgaverne, som kan løses uden særlige kompetencer. Når de mulige opgaver for en praktik/lønnede timer er spottet, laves et match til en borger. Gå til værktøj

SPØRG CABI

Har du spørgsmål?

Så spørg Cabi!

| Denne service er gratis for dig, fordi Cabi får offentlige midler på finansloven

Trine Rask Thomsen

Integration | Kontanthjælp | Fastholdelse af medarbejdere | Formidling af lovstof | Negativ social kontrol | Småjob | Opkvalificering | Fritidsjob | Lønnede timer
Tilgå Trine Rask Thomsen på LinkedIn