SVAR
Partnerskabs- eller samarbejdsaftale
Virksomheder har mulighed for at formalisere samarbejdet med jobcentret gennem en partnerskabs- eller samarbejdsaftale.
Aftalen udformes med udgangspunkt i virksomhedens ønsker og muligheder og kan fx have fokus på håndtering af sygefravær eller rekruttering af nye medarbejdere.
Formålet med aftalen kan blandt andet være at sikre hurtig opfølgning og dynamisk dialog mellem virksomheden og jobcentret.
En samarbejdsaftale om rekruttering giver også virksomheden mulighed for selv at tilrettelægge forløbet alt efter, hvilken opkvalificering, der er behov for på netop denne virksomhed. Virksomheden har mulighed for at få refunderet de udgifter, som ligger inden for den aftalte ramme, fx udgifter til administration, mentor eller kortere opkvalificeringskurser.
Partnerskabs- eller samarbejdsaftaler kan være forskellige fra kommune til kommune, så tag kontakt til dit lokale jobcenter for at høre nærmere om dine muligheder.
FORDELE
Du får en tættere kontakt til jobcentret, og dermed kan du også få hurtigere hjælp, da de kender dig og dine behov.
Relaterede svar
Når du vil forebygge eller fastholde
Vil du fastholde medarbejdere på arbejdspladsen på trods af sygdom, nedskæringer eller omorganiseringer? Eller vil du forebygge arbejdsskader som nedslidning og stress?
Få overblikketIndslusning og rekruttering
Vil du hjælpe en person tættere på arbejdsmarkedet og samtidig få løst konkrete opgaver? Eller har du generelt behov for vejledning og hjælp til at rekruttere medarbejdere?
Få overblikket