TRIN 4: REDSKABER
Sådan skaber du en god dialog
Få redskaberne til at tage dialogen med medarbejderne og sikre en god opfølgning på sygefravær.
Bliv godt klædt på som leder
Det er vigtigt, at du som leder er godt klædt på til at tage samtalerne omkring sygefravær med dine medarbejdere og har redskaberne til at lave en god opfølgning.
Arbejdsmiljørepræsentantens og tillidsrepræsentantens roller omkring opfølgningen er vigtige at få afstemt, så de har den nødvendige viden at handle ud fra.
Vi har samlet de redskaber, du har brug for på siden her.


PUBLIKATION
Når samtaler med medarbejdere er svære
Få viden og værktøjer til at gøre de svære samtaler (lidt) lettere! Se publikationenVærktøjer
Gå til trin 5: Rutiner - sådan sikrer I systematik i opfølgningen
Nu har du et overblik overblik over redskaberne til at skabe dialog og sikre en god opfølgning. Næste skridt at sikre, at I har klare rutiner for opfølgningen. I trin 5 guider vi dig til, hvordan du skaber klare procedurer, når en medarbejder sygemelder sig.
<-- Gå til trin 1: Ledelse
<-- Gå til trin 2: Ejerskab
<-- Gå til trin 3: Data


VIDEN OG BAGGRUND
Din medarbejder er syg, hvad gør du?
Se, hvad du har pligt til at gøre, og hvad du kan vælge at gøre for at støtte medarbejderen. Vi guider digSPØRG CABI
Har du spørgsmål?
Så spørg Cabi!
| Denne service er gratis for dig, fordi Cabi får offentlige midler på finansloven |


